top of page
reka 1843x773.jpg
Untitled-1.jpg
  • תמונת הסופר/ת יהודה אברון נכסים

עצות לפני שתחליטו לרכוש דירה

כמה זמן אתם משקיעים בבדיקת דירה ומה חשוב לבדוק בטרם שהחלטתם לרכוש את הנכס?

מתברר כי חלק ניכר מרוכשי הדירות לא מבצעים בדיקות מעמיקות לפני הרכישה וזאת למרות שרכישת דירה זו עסקה שמרבית האנשים עושים בדרך כלל פעם או פעמיים בלבד במהלך חייהם, ולמרבית האנשים והמשפחות זו העסקה החשובה ביותר והיקרה ביותר שהם עשו או יעשו.



אז מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה ?


תנאים סביבתיים

בדקו האם המיקום משרת אתכם ואת הציפיות שלכם מאזור המגורים. במידה והנכם זוג צעיר עם ילדים בגיל חינוך אל תשכחו לבדוק הימצאות בתי ספר באזור, דרכי גישה נוחים, הימצאות תנועות נוער, מגרשי משחקים ואפשרויות לפעילות חברתית לגילאים צעירים.

במידה והנכם זוג מבוגרים, ילדיכם כבר פרחו מהקן והנכם מחפשים את החוויה האורבנית אל תשכחו לבדוק הימצאות מרכזי קניות, גישה לתחבורה ציבורית, גישה לשירותי רפואה, גישה למסעדות ומרכזי בילוי.


מצבה המשפטי של הדירה

וודאו היטב רצוי באמצעות עורך דין למרות שלא חובה, כי הדירה רשומה על שם המוכר ממנו הנכם קונים את הדירה. כמו כן יש לוודא כי הדירה נקיה משעבודים לטובת צד כלשהו וכי שטח הדירה הוא אכן שטח הדירה אותו מציע לכם המוכר.


מחיר הדירה

חשוב לוודא באופן אובייקטיבי את מחיר הדירה. מובן כי המוכר רוצה לקבל את המחיר המקסימלי מבחינתו, אבל לעולם אל תתפתו לסמוך על מילתו אלא בדקו את מחיר הדירה על פי פרמטרים אובייקטיביים. ניתן להיכנס לאתר מדלן או לאתר רשות המיסים ולוודא מה המחיר למ"ר באזור בו הנכם מתכננים לגור על סמך עסקאות שנעשו כבר בעבר באותו אזור.


תקינות הדירה

בדקו את תקינות הדירה, וודאו שאין הימצאות סדקים ונזילות בתקרה ובקירות, בדקו את תקינות החלונות, את מצב חדר האמבטיה מבחינת נזילות ותקינות הברזים. ככל שתמצאו יותר ליקויים ותחליטו שהדירה הולמת אתכם, תוכלו למנף את ליקויי הדירה לטובת הורדת מחירה.



מעוניינים לקנות או למכור נכס?
מוזמנים לפנות אליי ואשמח לייעץ ולסייע לכם,

יהודה אברון

השירות שלי - הביטחון שלכם

טלפון : 0545445058

 


bottom of page